رویه‌های بازگرداندن کالا

آسودگی خاطر و رضایت‌مندی مشتریان همواره از اولویت‏‌های فروشگاه رختا بوده است و در این راستا می‏‌کوشد تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد. با وجود این ممکن است مشتریان محترم پس از خرید، با مسایلی روبرو شوند که درچنین مواردی خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است. برای بسیاری از محصولات، رختا ۷ روز فرصت برای بازگشت درنظر گرفته است.

شرایط بازگرداندن کالا

استفاده از ۷ روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟

اگر کالای خریداری شده، ایراد، زدگی یا پارگی داشته باشد.

– در صورتی که کارشناسان ما ایراد کالا را تایید نکنند، هزینه ارسال کالا به مشتری قابل بازگشت نخواهد بود. اشکال و یا ایراد باید حداکثر تا ۷ روز پس از دریافت کالا، به فروشگاه رختا اطلاع داده شود.

اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد.

  • – اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی آن، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
  • – وجود مغایرت یا کسری اقلام همراه کالا ، باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش رختا از طریق چت آنلاین، یا تلفن اطلاع داده شود.
  • – در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
  • – عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره‌ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آن‌ها نمی‌توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات اصلی طرح درج شده در وب‌سایت است.

استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن، لیبل یا بسته‌بندی خود به فروشگاه رختا بازگردانده شود. و اتیکت روی اجناس به هیچ عنوان نباید کنده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

این سرویس اشکال‏‏‌های ظاهری که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود.


اگر مشتری از خرید خود منصرف شود:

  • – انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که باز نشده باشد، هیچ‌گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته‌بندی اولیه، لیبل، پلمب، برچسب‌ها امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
  • – اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریع‏‌تر به واحد پیگیری سفارش‌های رختا از طریق شماره تلفن ۰۲۴۳۳۴۷۴۵۸۷ از ساعت ۹ الی ۱۷ اطلاع داده شود.
  • – اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا ۷  روز‏، باید انصراف خود را از طریق شماره تلفن ۰۲۴۳۳۴۷۴۵۸۷ از ساعت ۹ الی ۱۷  اطلاع دهد.
  • – اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. لازم به ذکر است کالاهایی که به دلیل ماهیت خاص یا استفاده شخصی و با توجه به لزوم رعایت مسایل بهداشتی نمی‌توانند بازپس داده شوند، از شمول این بند خارج هستند.

  • – همچنین در صورت انصراف از خرید، ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.

  • – تعویض یا بازپس‌گیری محصولاتی که در جشنواره‌ها یا با هر گونه تخفیف و پیشنهاد ویژه خریداری شده‌اند، تنها در صورتی که نقص یا تفاوت با عکس و توضیحات محصول داشته باشند، امکان پذیر است و در صورت انصراف یا پشیمانی از خرید، استرداد و بازپس‌گیری محصول امکان پذیر نیست.

 


کدام کالاها قابل تعویض نیستند؟

  • – لباس های نوزادی به دلیل مسایل بهداشتی قابل تعویض نمی باشند.
  • – لباس های زیر مانند شورت های مردانه، زنانه یا بچگانه به دلیل مسایل بهداشتی قابل تعویض نیستند.

کالا را چطور ارسال کنید؟

  • – لطفاً قبل از هر اقدامی با شماره  ۰۲۴۳۳۴۷۴۵۸۷ در ساعات ۹ الی ۱۷ تماس بگیرید و به کارشناسان رختا اطلاع دهید.
  • – از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش رختا جداً، خودداری کنید.
  • – برای ارسال، باید کالا در کارتن، جعبه اصلی، لیبل یا بسته‌بندی خود به ‏خوبی بسته‌بندی و ارسال شود.
  • – برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن، جعبه اصلی، لیبل یا بسته‌بندی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را روی یک قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.)
  • – اگر ساکن شهر زنجان هستید:

    ۱. اگر دلیل بازگشت کالا، وجود مشکل یا مغایرت با توضیحات باشد، بعد از هماهنگ کردن با پشتیبانان رختا، پیک به درب منزل شما خواهد آمد و هزینه ارسال برعهده رختا است.

    ۲. اگر دلیل بازگشت کالا، منصرف شدن از خرید باشد، بعد از هماهنگ کردن با پشتیبانان رختا، با دریافت پیک می‌توانید کالا را ارسال کنید و هزینه ارسال به عهده مشتری خواهد بود.
  • – اگر ساکن سایر شهرها هستید:

    ۱. اگر دلیل بازگشت کالا، مورد اول یا دوم (وجود مشکل یا مغایرت با توضیحات) باشد، کالا را حتما با پست سفارشی ارسال کنید (پست پیشتاز، تیپاکس یا … مورد قبول نیست) در این روش هزینه ارسال توسط رختا پرداخت خواهد شد. هزینه پست سفارشی حدود ۶۵۰۰ تومان خواهد بود و بعد از رسیدن کالا به دست رختا، هزینه پست برای شما واریز خواهد شد.

    ۲. اگر دلیل بازگشت کالا، منصرف شدن از خرید باشد، کالا را با پست دلخواه به آدرس پایین ارسال کنید. در این روش هزینه ارسال به عهده مشتری خواهد بود.

  • – محصولات مرجوعی را به آدرس زیر ارسال کنید:

    گیرنده: فروشگاه اینترنتی رختا

    نشانی: زنجان – شهرک کارمندان – فاز۲  خیابان دهم غربی – فرعی دوم – قطعه ۱۵

    کدپستی: ۴۵۱۴۷۸۹۷۷۹

    شماره تماس: ۰۲۴۳۳۴۷۴۵۸۷